Prieskum trhu
- vyhľadajte si firmy a profily podobné vášmu zameraniu a sledujte ich formu propagácie
- odsledujte, ktoré príspevky daného profilu fungujú najviac a povedzte si dôvod
- čítajte reakcie ľudí pod príspevkami danégo instagramového účtu, aby ste poznali svoju cieľovú skupinu
- zamyslite sa, čo dokážete priniesť instagramovej komunite (zákulisie firmy, postupy výroby, rady…)
Vytvorenie instagramového účtu
- nainštalujte si aplikáciu Instagram do mobilu
- prepojte svoj Instagram účet so svojou fanpage na Facebooku
- spravujte svoj instagramový účet cez plánovač na Facebooku – nebudete potrebovať mobil a všetko si naplánujete cez počítač
- po prepojení viete jeden príspevok uverejniť na Facebook a Instagram súčasne
Voľba užívateľského mena
- užívateľské meno by malo byť identické ako aj na iných platformách (web, Facebook, TikTok a pod.)
- vytvorenie silného užívateľského mena spočíva v zamyslení sa nad cieľom, ktorý má daný Instagramový profil napĺňať
Optimalizácia instagramového profilu
- vytvorenie atraktívneho instagramového popisu, ktorý vystihuje tému profilu
Uspokojovanie potreby ľudí
- čo ľudia hľadajú na internete?
- o čo majú záujem?
- aký ma prínos daný príspevok?
- aký má prínos vaša spoločnosť?
- ak si návštevník prečíta alebo zhliadne príspevok, čo z toho bude mať?
- dostane užívateľ zľavu?
- naučí sa niečo nové?
- zistí ako sa napr. správne nalíčiť?
- zistí niečo, čo vie využiť?
Používanie hashtagov a kľúčových slov
Používanie hashtagov v príspevkoch pomáha zacieliť príspevky na ľudí s podobnými záujmami, používajte ich, ale nepreháňajte to.
Okrem heštegov využívajte aj kľúčové slová, ktoré ste si pred tvorbou príspevku vymysleli. Príspevok by mal obsahovať vopred naplánované najčastejśie užívateľmi používané slová.
Písanie dlhých a krátkych príspevkov
Sú dva hlavné názory a je potrebné si z každého vziať niečo a experimentovať.
Krátke príspevky sa píšu, ak ľudia poznajú všetky okolnosti, avšak potrebujú dokopať k vykonaniu nejakej rýchlej akcie. Jednoduché oznámenie podporené obrázkom na instagrame.
Pre väćšiu optimalizáciu a zacielenie príspevku je veľmi vítaný opačný prístup a teda textovo dlhé instagramové príspevky, keďže vyhľadávače niesú schopné čítať text na fotografii.
Môžeme sa stretnúť s otázkou: Prečo písať také dlhé príspevky? Kto to vlastne číta? Odpoveď je jednoduchá. Každú vetu číta ten, kto sa o tématiku skutočne zaujíma. A to sú tí ľudia, ktorých chcete. Dlhé texty obsahujú veľké množstvo kľúčových slov, ktoré vás niekomu neznámemu pomôžu nájsť.
Cieľ
Aký má vaša práca zmysel? Aký to má prínos? Čo tým chcete docieliť?
Cieľová skupina
Nedá sa tvoriť úplne pre všetkých, snažte sa preto vyšpecifikovať si svoju cieľovú skupinu, svoju vekovú kategóriu a tú sa snažte čo najviac pochopiť. Všímajte si ich reakcie na internete a podľa toho prispôsobujte svoju instagramovú tvorbu. Majú príspevky byť detinske? Majú byť seriózne? Majú byť satirické? Na koho vlastne cielite?
Tvorenie kvalitného obsahu, napĺňanie potreby
Neustále omieľaná formulka, ale je to naozaj tak. Kvalitný obsah môžete tvoriť inšpirovaním sa od iných, môžete vytvárať nový obsah, môžete si nechať poradiť umelou inteligenciou. A hlavne napĺňajte potreby diváka. Príspevok o tom ako si urobiť biele vlasy bude mať dlhodobý dosah, kdežto informovanie o nejakej exkurzii je dátumovo ohraničená vec a o 2 roky už nebude aktuálna. Robte príspevky tak, aby boli aktuálne aj o 3 roky.
Príbeh a emócia
Ak chcete úspešne predávať svoj produkt, ukážte príbeh a emóciu. Ľudia majú radi, ak vidia do zákulisia a vidia všetku námahu za príspevkom.
Vášeň
Nerobte to pre peniaze. Majte pre to, čo robíte vášeň a to vám neskôr prinesie peniaze. Ak je vaším cieľom hneď v prvom momente zárobok, úspešný pravdepodobne nebudete. Milujte to, čo robíte. Ukážte ľuďom že sa v niečom vyznáte, budú vás obdivovať.
Konzistentnosť a trpezlivosť
Jednou z najťažších vecí je zotrvať. Budete uverejňovať príspevky a nikto ich nebude lajkovať. Zotrvajte, používajte kvalitné kľúčové slová a verte procesu. Určite nevyužívajte nástroje alebo „fakeové“ súťaže, len aby ste si nahnali followerov. Je najhoršie ak si neférovým spôsobom nalejete odobrateľov a následne, keď uverejníte príspevok, tak zareaguje vám ledva 20 ľudí. Radšej si budujte poctivé publikum, ktoré si k vám postupne vybuduje vzťah.
Osobný prístup
Čím priateľskejší vzťah si vybudujete so svojimi followermi, tým lepšie pre vás. Ak budete poznať svojich followerov a s množstvom z nich sa budete snažiť spriateliť, oni sa za vás postavia, pokiaľ budete potrebovať s niečím pomôcť. Starajte sa o svoju komunitu a nebuďte sebeckí. Na výslnie Instagramu nevyjdete bez ich pomoci, pretože práve oni vás musia lajkovať, zdieľať a posielať svojím priateľom.
Spolupráca s influencermi
Pýtajte sa samých seba aké máte možnosti. Zamýšľajte sa nad tým, čo viete ľuďom priniesť, aké ich potreby napĺňať, zamyslite sa nad cieľovou skupinou a oslovte influencera s podobným zameraním. Vymyslite spoluprácu, skúste spolu tvoriť a priniesť niečo ľuďom. Nebuďte sebeckí a robte to hlavne pre potešenie ľudí, ktorí vás sledujú.
Spolupráca so spoločnosťami
Je dobré, ak pracujete na obsahu a občas sa zameráte na nejakú spoločnosť, ktorú máte radi. Ešte ich neoslovujte, ale môžete dávať najavo cez svoje príspevky, že ku danej spoločnosti inklinujete. Ak sa vám začnú zbierať lajky na príspevku a už viete, aké máte dosahy, oslovte danú spoločnosť a prejavte úprimný záujem o spoluprácu. Neodmietnu vás, pokiaľ uvidia nadšenie a kvalitný obsah z vašej strany.
V príspevkoch na sociálnych sieťach sa zvyknú spoločnosti označovať zavináčom.
Platená reklama
Určite si cieľovku a podľa toho nasmerujte reklamu. Vytvorte niekoľko verzií reklám a Facebook už následne zhodnotí, ktorá z nich je najfunkčnejšia a tú bude púšťať ľuďom.
Vyhodnocujte analytické údaje
Sledujte správanie vašich odoberateľov, sledujte ich vek, záujmy a prispôsobujte obsah. Skúste analyzovať, čo majú ľudia radi, kto vám je podobný a porovnávajte. Vytvárajte instagramový kontent, aký ľudia chcú pozerať. Nevytvárajte iba niečo, čo sa páči vám- darmo sa obsah páči vám, keď to nikoho iného nezaujíma.
Využívanie iných sociálnych sietí
Máte Instagram, založte si aj TikTok, YouTube, Facebook a iné platformy. Divrezifikujte svoju silu, rozlože ju medzi viacero sociálnych sietí, aby ste aj v prípade zrušenia jednej služby nemali problém a kontinuálne prešli na niečo nové. Vaši potencionálni sledovatelia môžu byť všade, preto sa neorientujte iba na jednu sociálnu sieť.
Ak chcete ľudí nalákať na inú sociálnu sieť, uverejňujte tam niečo, čo normálne neuverejňujete bežne napr. na Instagrame. Bonusový obsah ako „behind the scenes“, alebo bonusové informácie vždy prilákajú ľudí, ktorí si vás obľúbili.
Koľko máte v súčasnosti odberateľov? Aplikujete niektoré z našich rád?